Rabu, 9 November 2016

Abah Pergi Menghadap Ilahi

Ya Allah Maha Suci Mu Ya Allah kau memberikan kami kehidupan dan kematian. Maka kami hambaMu menerima ketentuan Mu Ya Allah..

Sesungguhnya kesejahteraan yg Kau beri bila-bila masa pun Kau tarik balik dari kami.

Aku redha ya Allah dengan ketentuan Mu dan aku berusaha perbaiki diri.. menjadikan diri sangat kuat dan harus kuat menempuh dugaan Mu Ya Allah..

Rindu ku pada abah.. hanya Allah yg tahu.. gegar jiwa bila setiap detik dan waktu sentiasa akan memenuhi ruang dan masa.. senantiasa wajah abah bermain di minda..

Melihat abah dari sakit perut biasa.. sehingga sikit sikit kesihatannya sangat mendukakan aku.. berdoa agar Allah sembuhkan abah kembali sedia kala..

Namun Allah telah menentukan..
Jiwa aku kosong bila doktor. Khabarkan organ dalaman abah rosak dan tak mampu menerima antibiotik yg diberikan..

Menangis aku semahunya.. masa tu tiada siapa di sisi aku untuk memberi semaangat. Aku hadapi seorang diri.. dan aku tabahkan diri berhadapan dgn abah yang semakin tenat. Abah akhirnya menghembuskan nafas yg  terakhir pada 4:40 am 18 Oktober 2016.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...